Dvě na čtyři - aneb kolik koleček s tebou procestuje svět?

kufr-na-koleckach

Lidé se dělí na pejskaře a milovníky koček. Na ty, kteří dávají přednost červenému, nebo bílému vínu. A když přijde řeč na cestování, rozdělí se tábory na dvojkaře a čtyřkaře. Zkrátka a dobře stojíte před otázkou, zda zvolit kufr se dvěma nebo čtyřmi kolečky.

Jestli cestujete především letecky, případně ukládáte kufr do auta či zavazadlového prostoru ve vlaku, aniž by vám hrozilo, že s ním pak budete muset zdolávat hrbolaté cesty, budou pro vás komfortnější na manipulaci čtyři kolečka.

Ten kdo by se měl s kufrem přemísťovat hlavně městskou dopravou, tzn. držet ho v bezpečné pozici (bez hnutí) v autobusu, tramvaji nebo v metru, a současně ho čekají chodníky dlážděné kočičími hlavami nebo polní cesty, ocení kolečka dvě.

Zohlednit je třeba také fakt, že u dvoukolečkových kufrů jsou kolečka zapuštěná, tzn. zabírají část využitelného prostoru. Čtyřkolečkové kufry mají kolečka umístěná vně pláště kufru. Vnitřní prostor tedy můžete beze zbytku využít.

Co se týče samotné manipulace s kufrem, jedno je jisté, dvoukolečkový kufr musíte táhnout za sebou, čtyřkolečkový se dá tlačit i naklopit a táhnout.

 

 

DVĚ KOLEČKA

ČTYŘI KOLEČKA

VÝHODY
  • Vhodný na nerovné povrchy, snáze zdoláte překážky.
  • Snadná manipulace na rovném povrchu, není třeba ho naklápět např. při popojíždění ve frontě.
  • Tyto kufry bývají levnější.
  • Při stejných rozměrech má tento kufr větší objem, kolečka nezasahují do úložného prostoru.
  • Zavazadlo působí elegantněji.
  • Snazší manipulace (na letišti), když máte víc kufrů – jeden můžete táhnout, druhý tlačit, lze i oba tlačit.
  • Kolečka jsou lépe chráněná, netrčí celá ven.
  • Na manipulaci nepotřebujete vyvíjet velkou sílu.
NEVÝHODY
  • U některých tipů hrozí, že se při větším nákladu mohou překlápět.
  • Méně odolná, nechráněná kolečka se složitějším mechanismem.
  • Lze s ním manipulovat pouze v nakloněné pozici.
  • Vyšší cena.